ТЕСТИ. Творчість М.Вороного, Олександра Олеся
1. Які тенденції наявні у творчості О.Олеся?
А Імпресіоністичні, експресіоністичні;
Б імпресіоністичні, неоромантичні;
В неореалістичні, експресіоністичні;
Г неоромантичні, символістські.
А Імпресіоністичні, експресіоністичні;
Б імпресіоністичні, неоромантичні;
В неореалістичні, експресіоністичні;
Г неоромантичні, символістські.
2. Визначте віршовий розмір поезії О.Олеся "О слово рідне!"Визначте художні засоби твору.
О слово рідне! Шум дерев!
Музика зір блакитнооких,
Шовковий спів степів широких,
Дніпра між ними левій рев…
Музика зір блакитнооких,
Шовковий спів степів широких,
Дніпра між ними левій рев…
3. У центрі якої поезії змальований узагальнено-ідеалізований
жіночий образ?А «До моря» М.Вороного;
Б «Інфанта» М.Вороного;
В «Чари ночі» О.Олеся;
Г «З журбою радість обнялась…» О.Олеся.
жіночий образ?А «До моря» М.Вороного;
Б «Інфанта» М.Вороного;
В «Чари ночі» О.Олеся;
Г «З журбою радість обнялась…» О.Олеся.
4. Визначте віршовий розмір поезії О.Олеся «Чари ночі».Визначте художні засоби твору.
Сміються, плачуть солов’ї
І б’ють піснями в груди:
«Цілуй, цілуй, цілуй її,—
Знов молодість не буде!»
І б’ють піснями в груди:
«Цілуй, цілуй, цілуй її,—
Знов молодість не буде!»
5. Неправильним є твердження:
А) Микола Вороний – апологет декадентства;
Б) Микола Вороний – «ідеолог» модернізації української літератури;
В) Микола Вороний належить до когорти «розстріляного відродження»;
Г) Микола Вороний переклав «Інтернаціонал», «Варшав'янку» та «Марсельєзу» українською мовою.
6. Творчість Миколи Вороного стала першою декларацією ідей та форм:
А) неоромантизму;
Б) імпресіонізму;
В) символізму;
Г) футуризму.
7. Перша публікація М.Вороного:
А) вірш «Інфанта»;
Б) переклад «Інтернаціоналу»;
В) поема «Євшан-зілля»;
Г) вірш «Не журись, дівчино».
8. За родовою ознакою твір М.Вороного «Блакитна панна»:
А) ліричний;
Б) ліро-епічний;
В) епічний;
Г) драматичний.
9. За жанровою ознакою твір М.Вороного «Блакитна панна»:
А) сонет;
Б) елегія;
В) ліричний вірш;
Г) пісня.
6. Твір М.Вороного «Блакитна панна» належить до такої тематичної групи, як:
А) патріотична;
Б) філософська;
В) пейзажна;
Г) інтимна.
10. У творі М.Вороного «Блакитна панна» звучить мотив:
А) краси перших почуттів;
Б) цілісної, багатогранної людини;
В) возвеличення краси природи навесні;
Г) захоплення красою жінки.
11. Домінуючим художнім засобом у творі М.Вороного «Блакитна панна» є:
А) метафора;
Б) символ;
В) тавтологія;
Г) персоніфікація.
12. Прочитайте текст.
А вона, як мрія сна
Чарівна,
Сяє вродою святою,
Неземною чистотою,
Сміючись на пелюстках,
На квітках
Променистою росою.
У рядках НЕ використано такий художній прийом, як
А) порівняння;
Б) епітет;
В) персоніфікація;
Г) символ.
13. Прочитайте текст.
І уже в душі моїй
В сяйві мрій
В'ються хмелем арабески,
Миготять камеї, фрески,
Гомонять-бринять пісні
Голосні
І сплітаються в гротески.
У рядках використано такий художній прийом:
А) синекдоха;
Б) метонімія;
В) метафора;
Г) оксиморон.
14. Неправильним є твердження:
А) Справжнє прізвище Олександра Олеся – Кандиба;
Б) Олександр Олесь належить до когорти «розстріляного відродження»;
В) Олександр Олесь – поет-лірик, нової символістської літератури;
Г) Символіка – вираження ідей, понять або почуттів за допомогою знаків-символів.
15. Домінантними у творчості Олександра Олеся були ознаки такої стильової течії, як:
А) реалізм;
Б) імпресіонізм;
В) символізм;
Г) футуризм.
16. Перша поетична збірка Олександра Олеся мала назву:
А) «З журбою радість обнялась»;
Б) «Чужиною»;
В) «Перезва»;
Г) «Кому повім печаль мою».
17. За родовою ознакою твір Олександра Олеся «Чари ночі»:
А) сонет;
Б) романс;
В) ліро-епічний;
Г) драматичний.
18. Твір Олександра Олеся «Чари ночі» належить до такої тематичної лірики, як:
А) філософська;
Б) інтимна;
В) пейзажна;
Г) патріотична.
19. До характеристики строфи поезії Олександра Олеся «Чари ночі»:
Лови летючу мить життя!
Чаруй, хмілій, впмвайся
І серед мрій і забуття
В розкошах закохайся!
НЕ має відношення такий термін, як
А) метафора;
Б) ямб;
В) інверсія;
Г) риторична фігура.
20. Провідний мотив твору Олександра Олеся «Чари ночі»:
А) оптимістичний погляд на життя;
Б) краса літньої української ночі;
В) сенс людського життя;
Г) краса життя і кохання.
21. Для аналізу твору Олександра Олеся «Чари ночі» зайве поняття:
А) паралелізм;
Б) контраст;
В) символіка;
Г) персоніфікація.
22. Прийом обрамлення використано в такому творі Олександра Олеся, як:
А) «З журбою радість обнялась»;
Б) «О слово рідне! Орле скутий!»;
В) «Чари ночі»;
Г) «По дорозі в казку».
23. За родовою ознакою твір Олександра Олеся «О слово рідне! Орле скутий!»:
А) епічний;
Б) ліричний;
В) ліро-епічний;
Г) драматичний.
24. За жанровим різновидом твір Олександра Олеся «О слово рідне! Орле скутий!»:
А) сонет;
Б) ліричний вірш;
В) елегія;
Г) ода.
25. Твір Олександра Олеся «О слово рідне! Орле скутий!» належить до такої тематичної групи, як:
А) філософська;
Б) інтимна;
В) пейзажна;
Г) патріотична.
27. Романсом є твір:
А) «О, панно Інно….»;
Б) «Чари ночі»;
В) «Блакитна панна»;
Г) «Молюсь і вірю»;
Д) «Ви знаєте, як липа шелестить…».
28. Блавати, камеї, фрески – ці образи емоційно наснажують поезію:
А) «Арфами, арфами..»;
Б) ) «Ви знаєте, як липа шелестить…»;
В) «Блакитна панна»;
Г) «Чари ночі»;
Д) «Різдво».
Фразеологія. Завдання в тестовій формі
1. Фразеологізмами
є всі вислови, ОКРІМ
А бити тривогу
Б бити поклони
В бити в барабан
Г бити по кишені
Д бити на сполох
А бити тривогу
Б бити поклони
В бити в барабан
Г бити по кишені
Д бити на сполох
2.Фразеологізмами є всі вислови, ОКРІМ
А ніде голці впасти
Б ніде голки взяти
В хоч голки збирай
Г як нитка за голкою
Д нікуди голки ткнути
3.Фразеологізмами є всі
вислови, ОКРІМ
А комар носа не підточить
Б сунути свого носа
В обкрутити довкола носа
Г лишити з носом
Д чути запах носом
А комар носа не підточить
Б сунути свого носа
В обкрутити довкола носа
Г лишити з носом
Д чути запах носом
4. Фразеологізмами є всі вислови, ОКРІМ
А викинути за борт
Б викинути з голови
В викинути з хати
Г викинути на вітер
Д викинути фокуси
А викинути за борт
Б викинути з голови
В викинути з хати
Г викинути на вітер
Д викинути фокуси
5. Установіть значення наведених фразеологізмів.
Фразеологізм
|
Значення
|
1 вбивати клин
|
А нечесно наживатися
|
2 гріти руки
|
Б звільнятися від ілюзій
|
3 спускатися з неба на землю
|
В домагатися залагодження справи
|
4 оббивати пороги
|
Г непослідовно діяти
|
Д сварити кого-небудь між собою
|
6. Установіть значення наведених фразеологізмів.
Фразеологізм
|
Значення
|
1 стріляний птах
|
А здоровий
|
2 книга за сімома печатями
|
Б приховане
|
3 кров з молоком
|
В досвідчений
|
4 гаряча голова
|
Г запальний
|
Д дурнуватий
|
7. Утворіть
фразеологізми.
1 підливати олії у
|
А полі
|
2 товкти воду у
|
Б допомогу
|
3 спіймати вітра в
|
В ступі
|
4 узяти ноги в
|
Г вогонь
|
Д руки
|
8.Установіть
відповідність між фразеологізмом у реченні та його таксичною роллю.
Речення
|
Член
речення
|
1
Ця подія відбулася за царя Гороха.
|
А
підмет
|
2
Од страху моя душа в п’яти сховалася.
|
Б
присудок
|
3
Дівчата як кров з молоком намагалися переспівати парубків.
|
В
додаток
|
4
Язикатій Хвесьці не можна казати нічого зайвого.
|
Г
означення
|
Д
обставина
|
9. Побудуйте
речення з відповідними фразеологізмами.
Речення
|
Фразеологізм
|
1
Чоловік злякався, хотів уже…
|
А
не встромляти носа
|
2
Ти мусиш мовчати, а інші можуть…
|
Б
п’ятами накивати
|
3
Щоб не бути винним, треба…
|
В
глека розбити
|
4
Справжні друзі повинні…
|
Г
ляси точити
|
Д
пуд солі з’їсти
|
10. Доберіть синоніми до фразеологізмів.
Фразеологізм
|
Синонім
|
1
ставати під вінець
|
А
одним ликом шиті
|
2
заливати за шкуру сала
|
Б
точити ляси
|
3
два чоботи пара
|
В
брати шлюб
|
4
теревені правити
|
Г
два рази ступнути
|
Д
допікати до живого
|
11. Доберіть синоніми до фразеологізмів.
Фразеологізм
|
Синонім
|
1
мати голову на плечах
|
А
затаїти зло
|
2
мати свій розум у голові
|
Б
не в тім’я битий
|
3
мати зуб
|
В
мати під собою грунт
|
4
мати рацію
|
Г
жити своїм розумом
|
Д
мати сенс
|
Василь Стефаник. Тести у форматі ЗНО
1. Майстром
якого літературного жанру вважається Василь Стефаник?
А Соціально-психологічного роману;
Б соціально-психологічної повісті;
В соціально-психологічної новели;
Г соціально-психологічної драми.
А Соціально-психологічного роману;
Б соціально-психологічної повісті;
В соціально-психологічної новели;
Г соціально-психологічної драми.
2. Василь
Стефаник народився у селі:
А Криворівня;
Б Колодяжне;
В Нагуєвичі;
Г Косів;
Д Русів.
А Криворівня;
Б Колодяжне;
В Нагуєвичі;
Г Косів;
Д Русів.
3. Хто з українських письменників так сказав сам про себе і своє
сприйняття світу: «Людський біль цідиться крізь серце моє, як крізь сито, і
ранить до крові»?
А Михайло Коцюбинський;
Б Степан Васильченко;
В Василь Стефаник;
Г Борис Грінченко;
Д Марко Черемшина.
А Михайло Коцюбинський;
Б Степан Васильченко;
В Василь Стефаник;
Г Борис Грінченко;
Д Марко Черемшина.
4. Хто так образно
передбачив долю В. Стефаника: «Цей хлопець буде сонечком села гріти і землю
дощиком росити»?
А Іван Франко;
Б Марко Черемшина;
В Лесь Мартович;
Г Михайло Коцюбинський;
Д Осип Маковей.
А Іван Франко;
Б Марко Черемшина;
В Лесь Мартович;
Г Михайло Коцюбинський;
Д Осип Маковей.
5. Який фах отримав Василь Стефаник, закінчивши Краківський університет?
А адвоката;
Б лікаря;
В вчителя;
Г художника;
Д музиканта.
А адвоката;
Б лікаря;
В вчителя;
Г художника;
Д музиканта.
6. Новела «Камінний хрест» В. Стефаника змальовує:
А трагедію переселення галицьких селян до Канади;
Б радісні передчуття щасливого життя на чужині;
В масове переселення селян до міста;
Г депортацію селян через політичні погляди;
Д тимчасовий виїзд селян на заробітки.
А трагедію переселення галицьких селян до Канади;
Б радісні передчуття щасливого життя на чужині;
В масове переселення селян до міста;
Г депортацію селян через політичні погляди;
Д тимчасовий виїзд селян на заробітки.
7. Що символізує камінний хрест в однойменній новелі В. Стефаника?
А могили предків;
Б межі села;
В центральне місце села;
Г майстерність народних умільців;
Д трагічну долю селянина-бідняка.
А могили предків;
Б межі села;
В центральне місце села;
Г майстерність народних умільців;
Д трагічну долю селянина-бідняка.
8. До якого мистецького напряму близька
творчість Василя Стефаника?
А неоромантизму;
Б імпресіонізму;
В експресіонізму;
Г футуризму;
Д імажизму.
А неоромантизму;
Б імпресіонізму;
В експресіонізму;
Г футуризму;
Д імажизму.
9. Значення
творчості В. Стефаника в українській і світовій літературі полягає:
А у майстерному розкритті теми голодомору;
Б у вдалому і майстерному введенні розмовної діалектної лексики до літературного вжитку;
В у майстерності розкриття соціального конфлікту;
Г в умінні в малому за обсягом психологічному творі передати картини людського життя;
Д у глибокому розкритті теми Першої світової війни.
А у майстерному розкритті теми голодомору;
Б у вдалому і майстерному введенні розмовної діалектної лексики до літературного вжитку;
В у майстерності розкриття соціального конфлікту;
Г в умінні в малому за обсягом психологічному творі передати картини людського життя;
Д у глибокому розкритті теми Першої світової війни.
Тестові завдання з вибором кількох правильних
відповідей
10. Вкажіть письменників, що складали
«покутську трійцю»:
1 Іван Франко;
2 Василь Стефаник;
3 Марко Черемшина;
4 Осип Маковей;
5 Лесь Мартович;
6 Юрій Федькович;
7 Станіслав Пшибишевський.
1 Іван Франко;
2 Василь Стефаник;
3 Марко Черемшина;
4 Осип Маковей;
5 Лесь Мартович;
6 Юрій Федькович;
7 Станіслав Пшибишевський.
11. Вкажіть характерні особливості індивідуального
стилю В. Стефаника:
1 надзвичайний лаконізм;
2 широка, розлога фраза;
3 драматично-трагічне напруження психологічних конфліктів;
4 відстороненість автора від долі персонажів;
5 дух співчуття автора людині, яка страждає під тягарем соціальної несправедливості;
6 детально виписані пейзажні картини;
7 любов до етнографічних деталей.
1 надзвичайний лаконізм;
2 широка, розлога фраза;
3 драматично-трагічне напруження психологічних конфліктів;
4 відстороненість автора від долі персонажів;
5 дух співчуття автора людині, яка страждає під тягарем соціальної несправедливості;
6 детально виписані пейзажні картини;
7 любов до етнографічних деталей.
12 . Вкажіть
художні прийоми, використані Василем Стефаником у новелі «Камінний хрест»,
що зближують його з експресіонізмом:
1 використання конкретних подробиць, деталей;
2 широка описовість зображуваного;
3 щира повінь ліризму в прощальному слові персонажа;
4 перевага епічного над ліричним;
5 уривчаста, «нервова», динамічно-експресивна фраза;
6 спокійна, виважена фраза;
7 показ зовнішніх дій без проникнення у психологію.
1 використання конкретних подробиць, деталей;
2 широка описовість зображуваного;
3 щира повінь ліризму в прощальному слові персонажа;
4 перевага епічного над ліричним;
5 уривчаста, «нервова», динамічно-експресивна фраза;
6 спокійна, виважена фраза;
7 показ зовнішніх дій без проникнення у психологію.